רכבת תקלה

חיכינו חיכינו.

ציפינו ציפינו.

והופה.

השבוע היא מגיעה.

קבלו בהופעת בכורה את

הרכבת (ת)קלה.

מדובר בפרוייקט התחבורה הכי חשוב של מדינת ישראל.

פרוייקט שייקח אותנו מימי הביניים היישר אל…. משהו כמו 1960,

לשנה בה למדינות רבות כבר הייתה מערכת רכבות מוצלחת במיוחד.

הרכבת תקלה אמורה לחסוך פקקים.

הרכבה תקלה באה לשכנע אותנו לוותר על הרכב תמורת כלי תחבורה זול, מהיר, יעיל ובטוח.

הרכבת תקלה אמורה להביא אותנו במהירות אל עבר העיר הגדולה,

כדי שלא נפלוט פחמן בתל אביב,

ואז נביא למשבר אקלים,

וגם על הדרך באיחור קל של 60 שנה נתקרב מעט למדינות העולם.

אה מה מה?

הרכבת הקלה?

הרכבת תקלה.

לפי הכתבה –

נסיעה ברכב מפ"ת לעזריאלי ת"א לוקחת 40 דקות.

וברכבת תקלה?

רק 30 דקות (אם ירצה השם ובלי נדר).

אבל….

צריך לנסוע ברכב או בשאטלים ממקום מגוריך אל הרכבת.

צריך לקנות כרטיס, לעמוד בתור, להיכנס להמתין לרכבת.

מה שאומר שבפועל במקום 40 דקות ברכב,

הרכבה תקלה עלולה לקחת 40-60 דקות.

אז למה לי רכבת עכשיו?

ומה לגבי בת ים?

ברכב – 20 דקות.

ברכבת תקלה? 30 דקות.

מסקנה?

תקלה.

ויפו?

ברכב – 20 דקות.

ברכבת תקלה – 15 דקות.

ואם מוסיפים את כל המסביב –

שוב הרכבת לוקחת יותר זמן מהרכב.

בטח שאלתם את עצמכם איך יכול להיות?

איך משקיעים עשרות מיליארדים במשך שנים רק כדי…. לא להשיג את המטרה?

ד"ר עדו קאליר ראש ההתמחות באקטואריה וניהול סיכונים בתואר שני למנהל עסקים בקריה האקדמית אונו מסביר:

"הרכבת הקלה היא הפתרון התחבורתי לישראל של שנת 2000.

היא פשוט הגיעה באיחור אופייני של 30 שנה ומספקת פתרון חלקי מאוד, לתמונת המצב האורבנית של שנת 2000.

מאז נבנו עוד עשרות אלפי יחידות דיור, במקומות שאין בהם ולא צפוי לעבור בהם תוואי של הרכבת הקלה,

תוך התעלמות מוחלטת – וכה ישראלית – בין מערכת תכנון התחבורה לבין הבניה למגורים",

נתראה בטקס הפתיחה.


Facebook Notice for EU! You need to login to view and post FB Comments!
dannyvidis.co.il/?p=2327

ט.ל.ח בכפוף לתקנון