פינת הטיפ היומי:
מי שיודע לספוג מכות – משפר את הסיכויים שלו לנצח.
בחמישי האחרון סיימתי שידור ברדיו ואורן מעדכן אותי :
עברו ארבע וחצי דקות.
הפועל מובילים 14:0 על מכבי.
אמרתי לו "שטויות".
והמשכתי להסביר בלי שראיתי שנייה מהמשחק:
"הפועל באו אגרסיביים (ובצדק) בעקבות ההפסד שלהם במשחק הקודם.
צריך לדעת להכיל את זה, לא להתרגש, ולחזור בהדרגה למשחק.".
מתברר שעודד קטש ושחקני מכבי ת"א חשבו כמוני
עד סוף הרבע הראשון הם כבר השוו את התוצאה ומאז התקדמו בהדרגה לפער גדול לטובתם.
בתוכנית מאני טיים ברדיו ת"א שהסתיימה סמוך לתחילת המשחק, בדיוק הסברתי על החשיבות של ליצור יתרון גדול מול הקבוצה היריבה, כך שגם אחרי מאמצים גדולים שלה לחזור ליתרון, יהיה מספיק פער שיבטיח את הניצחון.
כל זה קרה כאמור לפני המשחק ובלי שראיתי שנייה אחת ממנו.
הסברתי איך ליישם את זה בעסקים.
ואז… אני שומע ש…
לא רק שמכבי הובילו הרבה ברבע האחרון, אלא שהפועל צמצמו את ההפרש בהדרגתיות עד כמעט שוויון ועל סף מהפך.
אלא ש…. היתרון הגדול שמכבי יצרה הביא לה את הניצחון.
ככה שמכבי ידעו לספוג את המכות – גם בתחילת המשחק וגם בסיומו, מה שהוביל לניצחון אדיר שלהם.
מה המסקנות?
1. לא משנה כמה המצב קשה או רע – אם יודעים לספוג את המכות, לשמור על קור רוח, ולהישאר נאמן לדרך שלך – הסיכויים שלך לנצח עולים בעשרות אחוזים
2. להאזין לתוכנית שלי – מאני טיים ברדיו ת"א 102 FM בכל שבוע – לומדים שם כלים ושיטות עוצמתיים לעסקים, כדורסל ונחיים.
3. זה לא נגמר עד שזה לא נגמר. במשחק הזה מכבי (שוב) שיחקו אותה ויישמו את התובנה הזאת. נשאר להמשיך בדרך הזאת לעוד ניצחון אחד כדי להיות (שוב) אלופי המדינה
( התמונה ממשחק קודם של מכבי נגד הפועל לפני פחות מחודש בו הפועל הביסו את מכבי שלי.. אבל עודד קטש ידע לספוג גם את המכה הזאת)