סתם לב שיש פקקים בכבישים בישראל?
צודקים.
אז מה עושים?
יש מספר גישות ודרכים להתמודד עם הבעיה.
אחת הגישות היא לצמצם תנועת רכבים.
איך עושים את זה?
1. מורידים נתיבי כביש
2. לוקחים נתיבים שיש לתחבורה ציבורית
3. מעלים מחירי חנייה
4. גובים מס נסיעה (מס גודש, מס חושך, לא משנה איך השם – נסעת = שילמת)
כלומר מתישים את האזרחית כלכלית עד שהם "יבחרו מרצון" (כל קשר לדקירות מרצון הוא מקרי בהחלט ועל דעת המקשר בלבד) לוותר על הרכב שלהם ועל הנסיעה בו
עד כאן אפשר להגיד שהכל (כמעט) הגיוני וסבבה.
אבל יש פה בעיה.
למען האמת 2.
אחת קטנה.
אחת גדולה. ענקית. מפלצת.
הבעיה הקטנה – התחבולה הציבורית.
יש מעט מדיי, לאט מדיי, באיכות שירות לא מספקת.
אז מצד אחד אין רכבים פרטיים, ומצד שני יש תחבולה ציבורית.
אבל זאת הבעיה הקטנה.
בטח תשאלו מה כבר יכול להיות יותר גדול מזה?
הו.
טוב ששאלתם.
התחבולה הציבורית הופכת דיגיטלית.
כלומר כדי לעלות עליה ולהשתמש בה צריך לעבור זיהוי דיגיטלי באמצעות טלפון, אפליקציות ובהמשך גם זיהוי פנים.
מה שאומר ש….
מצד אחד – עוקבים אחרי כל תנועה שלכם 24/7.
מצד שני – אם תתנהגו לא יפה, פושט יחסמו לכם את האפשרות לנוע.
(מי שעוד לא מבין מה זה אומר שיחפש פוסט שכתבתי על זה בתחילת הקוקוריקו, בנוגע לדירוג חברתי).
מצד שלישי – אם תתנהגו יפה, אבל המכשלה תחליט שאסור לכם לנוע, עדיין יחסו לכם את האפשרות לנוע.
המכשלה יכולה להחליט שאסור להפגין – אז התחבולה הציבורית לא תיקח אתכם להפגנות.
המכשלה יכולה להחליט שאסור לצאת מהבתים יש יש מגיפה /טילים / שקר כלשהו – אז התחבולה הציבורית תיקח אתכם ל… מגדל הדירות החסום שבו אתם נמצאים.
בקיצור, נראה לי שהבנתם את הקטע.
תושבי ירושלים – מוזמנים לצאת למרפסות למחוא כפיים לראש העיר.
דין ירושלים כדין ת"א (ועוד) – ביטול חופש התנועה.
נ.ב. רוצים לדעת על זה עוד?
כדאי לכם לצפות (בחינם) במדריך המקוצר שהכנתי בנוגע למטבע הדיגיטלי של ממשלות.
מה הקשר?
גם המטבע וגם ביטול חופש התנועה הם חלק מהסדר הכלכלי החדש.
כאן אפשר לגשת למדריך (ללא תשלום)
vidisonline.ravpage.co.il/cdbc