יש כאלה שאוהבים אותה.
יש כאלה שלא סובלים אותה.
אבל מה לעשות שמירי רגב צודקת?
משרד התחבולה מקדם לנו סדר תחבורתי חדש.
במקום מכוניות פרטיות – רק חחבולה ציבורית.
ומה הבעיה עם התחבולה הציבורית?
האמת שחוץ מאשר השירות, התדירות, הזמינות, הנוחות ועוד כמה דברים קטנים,
זה דווקא רעיון מעולה.
אה.
ויש עוד משהו אחד.
כאשר תושלם מחיקת הרכבים הפרטיים ממדינתנו (סימוכין בפוסט משבוע שעבר על ניו יורק, שיקגו, מיאמי ועוד ערים מרכזיות,
אז כדי לעלות על התחבולה הציבורית תצטרכו להיות עם דירוג חברתי חיובי.
מה זה אומר?
שהשלטון ימדוד כל פעולה שאתם עושים –
מה אכלתם,
מה שתיתם,
איזה כימיקלים אתם חייבים להכניס לגוף,
איזה בגדים קניתם,
לאן נסעתם,
בקיצור – כל פעולה.
ואם תעשו פעולה שהיא בניגוד למה שהשלטון מרשה – יהיה לכם דירוג חברתי שלילי.
ואם יש דירוג שלילי – אין זכאות לעלות על האוטובוס או הרכבת (בדרך ל…).
הבנתם את התחבולה?
כדי לכפות את התחבולה הציבורית, המטרד מצמצם כבישים למכוניות,
ובמקומם סולל נתיבים לאוטובוסים בלבד.
הם נקראים נת"צ – נתיב תחבולה ציבורית.
המצב שמתקדם כרגע הוא שיש כשליש פחות נתיני נסיעה לרכבים,
שעומדים שעות רבות בפקקים נוראיים רוב שעות היממה,
ומצד שני נת"צים שעומדים ריקים רוב שעות היממה.
באה מירי רגב ואמרה בחוכמה –
מה מועיל נתיב תחבולה ציבורית עם אוטובוס פעם ב-20 דקות,
כאשר באותן 20 דקות יש 384 רכבים פרטיים שעומדים בפקק בנתיב ליד?
אמרה, בואו נאפשר לכל מי שיש לו מספר נוסעים ברכב (נגיד נהג+2),
לנסוע בנתיב התחבולה.
ככה נעודד אנשים לנסוע ברכבים ביחד עם אנשים נוספים,
נצמצם כמות מכוניות, אבל נאפשר להן לנסוע – ולא לעמוד בפקקי נצח.
מפה לשם, הרעיון של מירי רגב, יכול להרוס את כל תוכנית התחבולה.
הוא.
הא.
מה קרה?
מירי רגב וכולנו אכלה אותה.
במקום להתייחס עניינית ובהיגיון לדבריה,
התחיל קמפיין של "המומחים" השונים נגד השרה והתוכנית.
מבחינת מומחי התחבולה –
7 מיליון נהגים ונוסעים שעומדים בפקקים 3.5 שעות,
זה יותר בריאט, טוב וחסכוני למשק, מאשר נתיבים ריקים ושוממים שיזכו לרכבים שיסעו עליהם, ואולי יעכבו אוטובוסים עם 3 מיליון נוסעים בכמה דקות.
אבל אל תדאגו לתחבולנים.
בקרוב הם ישברו את מירי רגב.
או את כולנו.
או גם וגם.
לפחות נראה שזאת תמצית התחבולה.